Saturday, 27 February 2016

11 TAHUN MENGIDAP DIABETES, AKHIRNYA BEBAS DENGAN BANTUAN VIVIX

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAMM SEJAHTERA

APA perasaan anda bila emak yang telah mengidap diabetes selama 11 tahun dapat bebaskan diri dari belenggu DIABETES? rASA MACAM NAK PITAM KAN? ALHAMDULILLAH, sebagai seorang anak, inilah sahaja yang kita ampu buat untuk berbakti pada kedua bu-bapa kita. Bila ibubapa yang sudah meniti usia sihat, mereka akan dapat menjalankan ibadah dengan sempurna, InsyaAllah.

TESTIMONI VIVIX DAN DIABETES
kan, si anak dah jatuh cinta dengan vivix ni....


Bagaimana vivix berfungsi??
>Vivix cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA. 

>Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

>Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

>Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Bagaimana VIVIX bertindak ke atas sel tubuh manusia

Cell Defence : mempertahankan sel yang mudah rosak dan berpenyakit.
Cell Energy : memberi tenaga kepada sel yang lemah
Cell Repair : membaiki sel yang telah rosak
Cell Performance : meningkatkan prestasi sel

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

10 Kebaikan VIVIX

1) Menggalak penuaan yang sihat – awet muda dan anti-penuaan
2) Membantu mengelakkan kanser – merencat sel kanser daripada menjadi semakin serius
3) Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
4) Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
5) Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
6) Mengurangkan insiden bagi penyakit nyanyuk
7) Membantu dalam proses penurunan berat badan
8) Menyokong kesihatan mata
9) Meningkatkan kesihatan imum badan
10) Menggalakan kesihatan keseluruhan

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

VIVIX Sembuhkan Penyakit Serius

Vivix telah terbukti menyelesaikan masalah penyakit serius, antaranya:

• Diabetes / Kencing manis
• Strok
• Katarak dan masalah mata
• Tekanan Darah Tinggi
• Masalah saraf
• Kayap
• Batuk berpanjangan
• Arthritis, Osteoporosis, Masalah sendi dan tulang (lutut dan pinggang)
• Resdung
• Bengkak jantung
• Letih (memberi tenaga)
• Masalah kulit dan bintik penuaan (kedut dan kusam)
• Rambut kembali hitam (uban)
• Rambut gugur
• Kolestrol tinggi
• Masalah selera makan
• Asma
• Sembelit di kalangan warga emas
• Angin dalam badan
• Penyakit Kardiovaskular (Jantung)
• Lemah imun tahan daya badan - lambat sembuh
• Perokok
• Masalah kelenjar tiroid
• Kanser dan tumor
• Cyst
• Penyakit SLE
• Kudis
• Gout
• Alzheimer atau nyanyuk
• Metabolisme badan rendah
• Masalah berat badan
• Awet muda
• Fibroid
• Alergik
• Tibi
• Wanita berpantang
• Breast lump
• Kerap ulser mulut
• Keputihan

haaaaa banyak kan fungsi dan manfaat vivix ni..
boleh da[atkan banyak lagi testimoni vivix untuk pesakit diabetes di sini


ITU KATA MEREKA..ITU PILIHAN MEREKA..
APA KATA ANDA..APA PULA PILIHAN ANDA?

hubungi saya untuk mendapatkan khidmat konsultasi secara ekslusif dan percuma serta tips pengambilan vitamin yang betul.


AYUADYANI

sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.

PENGEDAR SHAKLEE PILIHAN ANDA
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA

# shaklee Malaysia
# shaklee Brunei
# shaklee Singapore
_________________________________________________________________
 Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

Tuesday, 23 February 2016

12 DIET / TABIAT PEMAKANAN YANG DAPAT MENENTANG KANSER

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

KANSER / BARAH bukan lagi perkara yang asing. Setiap hari ada sahaja kes baru yang melibatkan kanser dan angka ini semakin meningkat dari hari ke hari. Sebelum ini saya pernahbercerita tentang tanda-tanda awal kanser yang perlu diketahui agar dapat membuat pemeriksaan yang selanjutnya. Hari ini saya ingin berkongsi mengenai diet yang dapat menentang kanser yang saya baca dari buku KANSER yang ditulis oleh Dr. Bruce Miller D.D.S, C.NS.

elakkan 12 makanan penyebab kanser

Beberapa jenis makanan telahpun dikaitkan dengan penyebab kanser. Ia tidak menyebabkan kanser secara langsung, tetapi apabila pelbagai jenis kanser ditemui, makanan-makanan ini sering ditemui dalam diet mangsa mangsa kanser tersebut. Nyawa kita mungkin berada di mulut dan lidah kita!!.

AWAS!! HADKAN / SEKAT PENGAMBILAN BAHAN- BAHAN BERIKUT:

1. Elakkan atau kurangkan atau hadkan pengambilan daging merah. Anggapkan daging merah sebagai penambah hidangan, bukan hidangan utama.

2. Kulit ayam atau itik. Cari ayam kampung yang tidak diberi antibiotik/ hormon yang merangsang pertumbhan
ELAKKAN MEMAKAN AYAM YANG DISUNTIK HORMON 
3. Daging organ dalaman seperti hati, ginjal, otak, peparu dll.

4. Produk tenusu yang tinggi lemak

5. Makanan yang tinggi lemak tepu. Lemak tepu binatang menggalakkan kanser ovari dan payudara

6. Kurangkan atau elakkan sama sekali daging dan ikan yang dipanggang, digoreng, dibarbeku dan disalai. Jangan makan makanan yang hangus atau berminyak. Membakar atau memanggang dalam ketuhar adalah lebih selamat.

7. Makanan yang mengandungi perisa, pewarna, dan bahan pengawet seperti ikan masin, cencaluk, belacan, aar, buah-buahan yang dijeruk, makanan awetan dan semua makanan yang i proses atau di tinkan

8. Kurangkan pengambilan garam, kicap soya dan MSG. Hati-hai dengan garam yang tersembunyi dalam makanan. Sebaliknya, gunakan herba dan rempah ratus untuk memberi rasa pada makanan

9. Elakkan pemanis kimia, seperti sakarin dan siklamat
elakkan sakarin dan siklamat, pemanis tiruan
10. Jangan makan makanan yang telah berkulat.

11. Berhenti memakan gula. Kanser merupakan pemakan gula. Dengan mengurangka bahan makanan yang diperlukan oleh sel-sel kanser, anda boleh memperlahankan pertumbuhan kanser. 
"MENCUBA MENUMPASKAN KANSER SAMBIL MEMAKAN DIET YANG SENTIASA MENINGKATKAN GLUKOSA DARAH ADALAH SEPERTI MENCUBA MEMADAMKAN API YANG MARAK MEMBAKAR HUTAN DAN PADA MASA YANG SAMA MENCURAHKAN PETROL KE ATAS POKOK-POKOK ITU" Dr. Quilin (buku "beating cancer with nutrition).
aneka gula, pemanis merbahaya
12. Elakkan minyak memasak, marjerin dan produk-produk komersil yang berminyak dan mengandungi asid lemak trans (minyak yang dihdrogenkan atau separuh hidrogen).
lelemak marjerin
waaaaaaaaaaaaaaa...banyaknya yang perlu di hadkan, dan semuanya adalah apa yang kita ambil setiap hari.....

MULAKAN diet  sihat sekarang, cegah kanser dari terus menular. Sayangi diri kita, pastikan 'perisai' diri kita cukup untuk sihat sepanjang hayat.

APA YANG SHAKLEE BOLEH BANTU UNTUK MENCEGAH MAHUPUN MEMBANTU PESAKIT KANSER?
SET BARAH SHAKLEE

APA KATA MEREKA???
TESTIMONI SET KANSER SHAKLEE:

TESTIMONI SET KANSER SHAKLEE
TESTIMONI SET KANSER SHAKLEE
TESTIMONI SET KANSER SHAKLEE

ITU KATA MEREKA..ITU PILIHAN MEREKA..
APA KATA ANDA..APA PULA PILIHAN ANDA?

hubungi saya untuk mendapatkan khidmat konsultasi secara ekslusif dan percuma serta tips pengambilan vitamin yang betul.


AYUADYANI

sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.

PENGEDAR SHAKLEE PILIHAN ANDA
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA
__________________________________________________________________
  Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

Friday, 19 February 2016

3 TIPS GAYA HIDUP SIHAT YANG PERLU DI AMALKAN SUPAYA ANDA TAK PERLU AMBIL SUPLEMEN

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Hari ini, terdapat banyak produk makanan tambahan atau suplemen yang dijual di pasaran. Dari yang dijual di tepi jalan hinggalah yang beraa di dalam gudang. Masing-masing rancak mempromosikan produk mereka yang pelbagai guna. Ada yang memang betul-betul mendapat kelulusan KKM dan tak kUrang juga yang hanya dicipta oleh 'pakar cap ayam'. Pilihan di tangan kita, buatlah penyelidikan dan kaji betul-betul mana produk yang diiktiraf, di jamin selamat, semula jadi dan berkesan. Bukan hanya beli kerana iklan yang menarik dan popular atau yang harga murah. Apa pun, persoalannya, SEJAUH MANAKAH KITA MEMERLUKAN SUPLEMEN????

sejauh manakah kita memerluka suplemen?

mungkin kita selalu dengar orang luar tu cakap
- “ala, aku ni rajin riadhah. dah cukup sihat dah. vitamin untuk orang lembik pondan je” atau
- “vitamin ni untuk orang yang suka makan fastfood je. aku ni jaga makan ikut piramid makanan tau. seimbang sangat. tak payah dah vitamin-vitamin ni” atau
- “haa, sakit? orang yang tak makan sayur/buah je yang selalu sakit ni. Aku tak pernah skip sayur/buah setiap kali meal. so mustahil nak kena apa-apa kanser pun”
Jadi, sebenarnya, orang yang rajin bersukan, memang betul-betul jaga makan & dah cukup kerap makan sayur/buah ni masih perlukan vitamin ke?

jom kita tengok jap 3 langkah ni rasanya kita dah praktikkan, tapi........

yang pertama:
AMALKAN GAYA HIDUP SIHAT
majoriti orang Malaysia memang tak pernah bersenam pun sepanjang minggu lepas & pasti kekal malas nak bersenam 7-hari akan datang. paling2 pun nak sedapkan hati “lipat baju bergunung-gunung tu kira bersenam lah tu” atau “hari-hari sapu/mop lantai peluh jugak tau”. 

ya peluh, tapi berapa sen je lah kalori yang terbakar kalau takat seterika baju sekolah anak-anak tu? dan bandingkan lah pulak dengan berapa pinggan nasik lauk ayam yang kita dah telan hari tu? belum masuk air manis, teh tarik madu special, kari kepala ikan terlajak laris, sup kambing super-power atau menu extra kalori macam roti canai bagai tau.

segelintir yang rajin bersenam pulak suka buat kat outdoor, fresh air katanya. tambahan pula, nak bersenam kat Gymnasium mahal, dekat RM200 gak sebulan. lepas minyak pergi-balik kerja jugak tu.

namun, tahu x ada macam-macam asap beracun kat udara kita sekarang ni? asap kilang, asap jerebu & asap kereta. lagi-lagi lah majoriti kita duduk dekat kawasan pekan/bandar sebab nak dekat dengan tempat kerja.

tak payah susah-susah sangat fikir. isteri yang asyik terdedah dengan asap rokok suami pun boleh kena kanser (ini mmg dah ada kes, bukan takat teori je). apatah lagi kita rakyat marhaen yang pasti terdedah dengan asap kereta setiap hari? dan memang kajian membuktikan udara kita yang tercemar ni adalah punca macam-macam penyakit pernafasan sekarang yang boleh membawa kematian.


.....yang kedua:
CARI SUMBER PROTEIN YANG TIADA BAHAN KIMIA

-> harga ikan kembong yg fresh ~RM11/kg. habis frozen pun ~RM8/kg
-> harga daging lembu fresh ~RM27/kg. habis import pun ~RM16/kg
-> daging kambing lagi lah mahal ~RM33/kg. tu pun import, belum yg local punya
(Sumber website FAMA: http://bit.ly/20JuiZC)

dalam banyak-banyak daging, ayam daging lah sumber protein paling murah; ~RM6.80/kg. Sebab tu kebanyakan drpd kita makan lagi banyak daging ayam daripada daging-daging lain.
tapi tahu x apa masalah ayam daging zaman sekarang ni?
hakikatnya, hampir semua ayam daging yang kita dok makan ni disuntik hormon supaya cepat besar & berat pun lebih besar daripada dulu. Kerana, penternak nak ayam-ayam yang diorg jual ni lebih cepat besar supaya lebih banyak & lebih cepat untung. Kalau tak suntik, ayam-ayam ni akan jadi lambat besar sampai biz penternakan diorg tak balik modal.
jaga lah makan macam mana pun, kita pasti akan makan daging-daging ayam ni jugak.
dan sebab majoriti kita makan banyak daging ayam, bayangkan berapa banyak bahan kimia yang dah masuk badan kita SELAMA INI…???

....yang ketiga:
CUKUPKAH NUTRIENT DALAM BUAH DAN SAYURAN KITA?
dulu-dulu nak tuai padi 2x setahun je boleh. sekarang, 4x! teknologi jadi makin maju sampai kita boleh percepatkan & gandakan tuaian. namun, tahu x apa kesan sampingan disebaliknya?
masa padi hanya boleh dituai 2x je setahun dulu, tanah-tanah sawah tu cukup masa nak kembalikan nutrisi-nutrisi tanah yang dah hilang tu. jadi, padi-padi yang terhasil masa tu bukan takat boleh buat kita kenyang je, tapi juga boleh bagi cukup nutrisi.
tapi bila dah sampai 4x setahun, tanah tak cukup masa nak kembalikan nutrisi-nutrisi tanah. baru kembalikan separuh nutrisi kita dah tuai. akibatnya, walaupun hasil tuaian padi naik 2x ganda tapi nutrisi yang terkandung dalam setiap biji beras yang kita makan tu makin kurang.
petani kena buat macam ni sebab diorg pun nak untung jugak. Ye lah, dok kampung pun nak jugak pakai kereta, nak jugak jalan-jalan luar negara, etc.
begitu jugalah pada apa-apa jenis tanaman pun; sayur sawi, sayur kangkung, buah tembikai, buah durian, etc. walaupun kita rasa macam banyak makan buah/sayur, tapi nutrisinya dah jauh lebih berkurang.
nah, ini belum masuk buah-buah yang harganya murah-murah tu banyak guna macam-macam pestisid, racun & bahan kimia. Contohnya, buah tembikai ada yang disuntik warna merah supaya isinya nampak sedap sangat. durian pulak direndam pewarna kuning/hijau bagi nampak asyik. dan sebagainya….

VITAMIN BUKAN LAGI PILIHAN, TAPI KEPERLUAN
kesimpulannya,
-> kalau kita cukup bersenam sekalipun perlukan vitamin sebagai pendinding (tingkatkan imunisasi badan) lawan macam-macam penyakit. Shaklee ada nutriferon untuk ini, kan?

-> dah cukup makanan seimbang pun perlukan vitamin untuk Detox macam-macam benda tak elok yang kita terpaksa telan selama ni. Shaklee ada DTX & Set Detox, kan?

-> hari-hari makan sayur/salad/buah pun perlukan vitamin untuk cukupkan nutrisi yang makin berkurangan dalam hasil tanaman. Shaklee ada vitamin A-Z, kan?

Pendek kata, vitamin bukan lagi pilihan. Kita semua, keluarga kita & orang lain pun sangat-sangat perlukan vitamin.
tambahan pula, kita dah tak hidup zaman atok/nenek kita yang suci murni tu. kita sedang hidup di zaman pengilang, petani & penternak yang sanggup buat apa saja nak untung banyok. lebih parah, situasi ni akan jadi makin teruk sebab semua pun tak sanggup nak:
-> belanja lebih nak tapis asap2 kereta sampai bersih,
-> biar ayam-ayam tu membesar secara normal, biar kecik pun
-> kurangkan hasil tanaman supaya nutrisi tanah kembali pulih

tak sanggup, tak sanggup, tak sanggup.
jadi, kita lah yang kena sihatkan diri sendiri dengan tak tinggal makan vitamin-vitamin ni.
tapi ingat jugak, bukan lah maksudnya kalau makan vitamin ni tak mati-mati. dah makan vitamin pun kita takkan boleh lawan kuasa Allah/Tuhan. cuma vitamin ni lah insuran yang kita ada supaya risiko nak kena apa-apa penyakit tu jadi lebih rendah.
daripada diserang sakit jantung esok lusa kalau skip atau tak makan vitamin, kepada kot nak kena stoke pun lagi 10-20 tahun lagi kalau makan vitamin; ok sangat dahtu. sempatlah kita nak tunaikan tanggungjawab jaga anak-anak, mak/ayah, adik-beradik & paling penting TAUBAT secukupnya sebelum pergi meninggalkan dunia yg fana ini untuk selama-lamanya…

mula-mula kena faham & ingat, vitamin BUKAN ubat. kita makan ubat SEMASA sakit. tapi kita makan vitamin (kalau boleh & lebih elok) SEBELUM sakit.
ala-ala macam insuran lah. kita ambik macam-macam insuran bayar sampai beratus-ratus setiap bulan tu SEBELUM sakit kan? kalau dah sakit baru nak ambik pasti kena REJECT kan?
begitu lah juga vitamin. cuma bezanya, vitamin ni kalau dah sakit pun boleh makan lagi...

nak cari suplemen yang DIJAMIN SELAMAT, SEMULAJADI DAN BERKESAN?

NI JAWAPANNYA..


hubungi saya untuk mendapatkan khidmat konsultasi secara ekslusif dan percuma serta tips pengambilan vitamin yang betul.


AYUADYANI

sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA

_________________________________________________________________ Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

Thursday, 18 February 2016

SET CIRIT BIRIT SHAKLEE BANTU LEGAKAN CIRIT BIRIT DENGAN CEPAT AGAR TIDAK PERLU TIDUR DI TANDAS

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Cirit-birit atau diarea bukanlah sejenis penyakit tetapi adalah gejala kepada penyakit-penyakit tertentu. Cirit-birit yang berlarutan tanpa rawatan, boleh menyebabkan pelbagai komplikasi lain yang lebih serius. Untuk mengetahui tentang apa itu cirit birit, punca, gejala dan rawatan, boleh baca di entry saya sebelum ini di sini. Di sini saya hanya ingin berkongsi tentang set birit shaklee yang boleh membantu anda melegakan cirit-birit.


SET CIRIT BIRIT SHAKLEE
SECARA UMUMNYA, BAGAIMANA SET INI BERFUNGSI?

Peppermint Ginger Plus ~ Mengandungi pudina yang mampu untuk melegakan otot perut dan kesan penenang. Ia juga mengandungi halia untuk melegakan ketidakselesaan perut dan usus. Peppermint juga boleh membantu melegakan sakit perut, membuang angin, melegakan muntah-muntah. 

Performance Drink ~ ia bertindak seperti air garam, mengurangkan dehidrasi. Membantu mengekalkan cecair dalam tubuh agar tidak berlaku dehidrasi yang teruk. Performance Drink ini memberikan kesegeran dan membekalkan tenaga segera pada pesakit.

E-soy protein ~ memberikan tenaga yang hilang akibat kerap membuang air disamping mengisi perut yang kosong

Nutriferon ~ melawan bakteria yang menyebabkan cirit-birit

Vita c plus ~ antioksidan melawan radikal bebas

Alfalfa ~ detox kembali badan yang bertoksin dan mengandungi serat dan mengembalikan tekstur najis kepada keadaan normal.


Vivix~ membaiki sel, megimpak 4 mekanisma utama penuaaan sel

YANG PALING PENTING, SELAMAT, SEMULAJADI DAN INSYAALLAH BERKESAN..

APA KATA MEREKA?
TESTIMONI CIRIT-BIRIT

INI KATA MEREKA... APA KATA ANDA???

ingin mencuba? boleh buat pilihan untuk mendapatkannya di sini:




hubungi saya untuk mendapatkan khidmat konsultasi secara ekslusif dan percuma serta tips pengambilan vitamin yang betul.


AYUADYANI


sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA
_________________________________________________________________ Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

Saturday, 13 February 2016

5 MANFAAT ANGGUR MUSCADINE YANG TERDAPAT DALAM VIVIX MENYEBABKAN VIVIX BEGITU DIPERLUKAN PSAKIT KRONIK

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Umum mengetahui, salah satu ramuan utama yang terkandung dalam vivix shaklee ialah anggur terbesar dunia, iaitu anggur muscadine. Selain dari anggur muscadine, 3 ramuan lain yang utama dalam vivix ialah purple carrot, elderberry dan polyganum casdiatum. Kali ini saya hanya ingin fokus tentang kebaikan-kebaikan anggur muscadine sahaja. jom tengok...

manfaat anggur muscadine dalam vivix

ANGGUR MUSCADINE.

Anggur muscadine ialah satu satunya anggur di alam semulajadi yang mempunyai lebih satu kromosom yang mana ahli sains percaya mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan. 

Ia juga mengandungi asid allergik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai di dalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria.

Selepas dilakukan kajiselidik tambahan, jenis anggur hebat yang paling mustajab ini dikenalpasti. Seterusnya, kumpulan ini, bersama dengan ahli sains dari University Geogia, membangunkan satu proses ektraksi sejuk dan lembut untuk menjamin satu ekstrak yang bermutu tinggi dengan aktiviti biologi tertinggi seperti yang ditunjukkan dalam beberapa siri ujian makmal untuk anti-penuaan. 
RAMUAN DALAM VIVIX

Untuk mencipta profil poliphenol yang kuat dalam vivix, ahli sains menggabungkan resveratrol yang lampautulen dengan ekstrak dari anggur hebat ini, Elerberry Eropah dan purple carrot. Campuran inilah yang bertanggungjawab dalam tindakan untuk anti-penuaan sellular vivix.

5 FAKTA ANGGUR MUSCADINE:

VIVIX
VIVIX
VIVIX
VIVIX
VIVIX
MANFAAT VIVIX

MANFAAT VIVIX
APA KATA MEREKA YANG TELAH MEMANFAATKAN VIVIX?


VIVIX UNTUK BELLS PALSY
VIVIX UNTUK BELL PALSY
VIVIX UNTUK BERHENTI MEROKOK
VIVIX UNTUK TIBI
VIVIX UNTUK TIBI
VIVIX UNTUK KAYAP
VIVIX UNTUK VERTIGO
VIVIX UNTUK VERTIGO
VIVIX UNTUK PEMBEDAHAN
VIVIX UNTUK TALASEMIA
DAN..BANYAK LAGI TESTIMONI LAIN.....

INI HANYA SEBAHAGIAN...

INI KATA MEREKA... APA KATA ANDA???

NAK TENGOK JE KE?

JOM CUBA SETOTOL, CONFIRM LEPAS NI KETAGIH!!

ingin mencuba? boleh buat pilihan untuk mendapatkannya di sini:




hubungi saya untuk mendapatkan khidmat konsultasi secara ekslusif dan percuma serta tips pengambilan vitamin yang betul.


AYUADYANI


sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA
_________________________________________________________________ 
 Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

Thursday, 11 February 2016

KETAHUI PUNCA DAN CARA LEGAKAN CIRIT BIRIT DENGAN BERKESAN AGAR ANDA TIDAK PERLU TIDUR DI TANDAS

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Cirit-birit atau diarea bukanlah sejenis penyakit tetapi adalah gejala kepada penyakit-penyakit tertentu. Pesakit mengalami kekerapan dalam pergerakan usus dan terdapat kekerapan dalam najis berair. Cirit-birit biasanya akan terhenti selapas rawatan simptomatik diberi serta merta. Pada dewasa, keadaan ini tidaklah serius. Akan tetapi, pada kanak-kanak dan orang tua, jika pendehidratan tidak dirawat dengan segera, ia mungkin mengakibatkan maut. Apa itu cirit birit yang sebenarnya? Bagaimana cara untuk melegakan cirit birit?


APA ITU CIRIT BIRIT?

APA ITU CIRIT BIRIT?
Menurut kamus wikipedia: 
Diarea (Indonesia.= diare; Inggeris = diarrhea) ataupun cirit-birit merupakan keadaan di mana seseorang itu hilang kawalan keupayaan membuang najis secara normal menyebabkan ia sentiasa perlu membuang najis pada setiap masa. Pembuangan najis dilihat berlaku apabila najis yang dikeluarkan dari dubur yang pada kebiasaannya dalam bentuk pepejal menjadi lembut, berair atau sangat berair. Keadaan ini sekiranya berlarutan mampu menyebabkan kekeringan air (terdehidrasi) @ dehydrated dan sekiranya berterusan mampu membahayakan pesakit juga boleh menyebabkan maut.
Definisi untuk diarea sebenar ialah peningkatan berat najis melebihi 200 gm dalam 24 jam.



PUNCA  DAN GEJALA CIRIT-BIRIT

Terdapat beberapa faktor utama yang dikenal pasti penyebab masalah cirit-birit:
  • Minum air minuman yang tidak dimasak sempurna atau ditapis bersih.
  • Meminum air tercemar.
  • Memakan makanan tidak dibersih dan dimasak dengan betul dan menyeluruh seperti memakan daging dan telur yang mentah atau kurang dimasak.
  • Memakan makanan yang dicemari oleh bakteria berbahaya contohnya bakteria, Campylobacter, Salmonella, Shigella, dan Escherichia coli (E. coli).
  • Jangkitan virus (kuman). Terdapat pelbagai jenis kuman penyebab diarrhea, termasuklah rotavirus, norovirus, cytomegalovirus, herpes simplex virus, dan viral hepatitis. Jangkitan dengan rotavirus adalah penyebab biasa yang menyebabkan cirit-birit kepada kanak-kanak. Rotavirus diarrhea biasanya dapat dilangsaikan dalam 3 hingga 7 hari tetapi dapat menyebabkan masalah pencernaan laktosa melebihi sebulan atau lebih.
  • Parasit. Parasit juga dapat memasuki tubuh dari makanan atau minuman tercemar dan parasit juga dapat berlindung atau menetap dalam sistem pencernaan manusia. Contoh parasit penyebab diarrhea termasuklah Giardia lamblia, Entamoeba histolytica, dan Cryptosporidium.
  • Penyakit usus. Luka atau kesan melecet diantara dinding usus juga dapat menggalakkan jangkitan kuman dan menyebabkan penyakit pada usus, sindrom iritasi usus (IBS), ulcerative colitis, penyakit Crohn’s dan penyakit celiac acap kali menjadi penyebab kepada cirit-birit.
  • Ketidaktoleransian dan alahan kepada makanan serta sensitiviti. Ada segelintir orang yang mengalami cirit-birit apabila memakan makanan yang banyak lemak misalnya lauk bersantan, daging tidak buang lemak, memakan buah tinggi lemak seperti durian. Ada juga pesakit yang alah terhadap gula laktosa, gula ini sering dijumpai dalam susu dan produk hasilan susu. Maka ada juga orang yang akan mengalami cirit-birit apabila mengambil susu pada kadar yang banyak. Memakan makanan tinggi serat secara melampau dan bijirin dengan banyak juga boleh menyebabkan cirit-birit. Bayi biasanya berumur dibawah 2 tahun juga apabila diberikan susu formula juga boleh menyebabkan ia mengalami cirit birit. Lihat susu ibu untuk maklumat lanjut.
  • Tindak balas terhadap ubat-ubatan. Antibiotik, ubat anti-kanser, antasid yang mengandungi magnesium juga boleh menyebabkan diarrhea.
  • Kegagalan fungsi sistem usus dan pencernaan.
Cirit-birit yang berlaku kepada beberapa orang melebihi tempoh 24 jam selepas memakan makanan yang sama berkemungkinan disebabkan oleh keracunan makanan.
Ada juga segelintir pesakit yang baru melakukan pembedahan khususnya melibatkan bahagian sekitar abdomen akan mengalami cirit-birit. Ini akan menyebabkan makanan yang diambil akan melalui sistem pencernaan dengan lebih cepat dari biasa.

Punca-punca kronik

Apabila cirit –birit berlarutan melebihi 3-5 hari, ia mungkin disebabkan oleh punca-punca kronik seperti : 
v Penyakit  gastrogenus atau perut – contohnya anemia, kanser.
v Selepas pembedahan – contohnya, gastrektomi.
v Penyakit-penyakit usus. 
v Jangkitan usus yang kronik – jangkitan bakteria seperti Salmonella, Shigella – jangkitan-
     jangkitan virus – jangkitan-jangkitan protozoa 

v Infestasi usus, contohnya oleh cacing kerawit
v Kecacatan penyerapan
v Selepas pembedahan
v Fistula dalaman
v Keadaan kekurangan zat, contohnya Pelagra
v Penyakit ulser yang biasa, contohnya ulseratif kolitis.
v Kolonopati berfungsi, misalannya penggunaan ubat julab yang melampau.
v Kanser
v Ubat-ubatan toksik yang mengandungi merkuri atau arsenik. 
v Penyakit-penyakit pankreas- contohnya tumor, pankreatitis kronik.
v Penyakit pundi hempedu dan salur hempedu, misalannya fistula di antaa salur hempedu
    dan salur gastrousus.

v Reflex diarrhoea due to extracolonic disease e.g. pelvic inflammation, urinary tract
     condition, appendicitis etc.

v Constitutional diseases- e.g. hyperthyroidism, uraemia, collagen diseases.
v Organic neurological diseases –e.g. intracranial disease. 


Gejala - gejala
.
.v Peningkatan kekerapan membuang air besar.
.v Najis yang berair dan cair, kadang-kadang didahului oleh atau terdapat .kekejangan abdomen.
.v Terdapat angin atau kentut yang melampau.
.v Kehilangan selera makan.
.v Adakalanya demam.
.v Adakalanya terasa mual dan muntah.
.v Sakit otot. 
.
Komplikasi
.
.Komplikasi yang paling biasa adalah dehidrasi. Dehidrasi mungkin ringan atau teruk.
.
.Terdapat dehidrasi yang ringan apabila pesakit mengalami gejala-gejala/tanda-tanda berikut:-
.v Kehilangan 5-10% berat badan.
.v Gelisah dan mudah tersinggung.
.v Mata terbenam.
.v Ketidakhadiran air mata.
.v Mengalami kekeringan mulut dan lidah.
.v Dahaga dan meminum dengan keinginan yang tinggi.
.v Kulit kehilangan keanjalannya sedikit.
.
Pada dehidrasi yang teruk, pesakit mengalami gejala-gejala/tanda-tanda berikut:-
.v Kehilangan lebih dari 10% berat badan. 
.v Keletihan dan mungkin hilang sedar.
.v Mata adalah terlalu terbenam.
.v Ketidakhadiran airmata.
.v Mulut dan lidah adalah terlalu kering.
.v Meminum hanya sedikit atau tidak meminum langsung.
.v Kekenyalan kulit mengurang dengan nyata, iaitu apabila kulit dipicit ke atas, ia mengambil 
beberapa saat sebelum kulit menjadi rata kembali. 

.v Kekurangan jumlah air kencing.


Apa yang dapat dilakukan oleh anda

Cirit-birit yang mudah biasanya adalah untuk jangkamasa yang pendek selama 3 hari dan boleh terhenti dengan sendirinya, sekiranya dehidrasi yang dialami adalah dirawat dengan segera.
v Minum banyak air.
v Elakkan minuman beralkohol, berkafein dan susu.
v Ambil cecair rehidrasi oral (sila runding dengan pegawai farmasi anda)
v Ambil makanan yang lembut seperi bubur, biskut kraker atau roti bakar, atau epal atau
     pisang yang dimasak.

v Elakkan makanan berlemak, daging dan sayur-sayuran mentah, yang lebih susah untuk
    dihadam.

v Jika cirit-birit tidak berhenti dalam 2-3 hari atau jika keadaan menjadi lebih tenat, runding
    dengan doktor anda.

v Ambil ubat untuk cirit-birit selepas beunding dengan doktor atau pegawai farmasi anda. 

Bayi

v Teruskan penyusuan bayi.
v Jika memberi formula susu, cairkan formula tersebut dan berikan cecair rehidrasi oral
    selepas berunding dengan doktor atau pegawai farmasi anda.

v Elakkan penggunaan ubat cirit-birit untuk bayi atau kanak-kanak.
v Mantau keadaan bayi atau kanak-kanak dengan teliti.
v Runding dengan doktor anda jika cirit-birit tidak berhenti, atau kanak-kanak mula muntah,      atau jika terdapat gejala-gejala dehidrasi, atau jika terdapat darah atau lendir pada najis. 



Apa yang doktor akan lakukan atau cadangkan

v Memeriksa dan menyiasat untuk menentukan punca berlakunya cirit-birit. Ujian lanjutan
     mungkin perlu, contohnya pemeriksaan najis dll.

v Mempreskripsi ubat-ubatan yang sesuai dan cecair rehidrasi oral.
v Antibiotik biasanya tidak dipreskripsi melainkan pada keadaan tertentu. Pada keadaan
     tertentu, penggunaan antibiotik mungkin menerukkan cirit-birit, melanjutkan jangkitan
     organisma-organisma tertentu yang menjurus kepada berlakunya rintangan.

v Ingatlah bahawa walaupun cirit-birt dianggap sebagai penyakit yang mudah dan biasa, ia
     tidak seharusnya diabaikan, terutamanya pada bayi-bayi.

v Tabiat kebersihan makanan yang baik.
v Cuci tangan anda dengan sempurnanya menggunakan sabun dan air sebelum
     menyediakan dan mengendalikan makanan.

v Basuh tangan anda dengan sabun dan air selepas menggunakan tandas.
v Sediakan makanan di kawasan yang bersih. 
v Tudungkan makanan yang telah dimasak.
v Jangan menyentuh atau menggunakan papan pemotong yang sama untuk makanan yang
     telah dimasak dan yang belum dimasak semasa penyediaan makanan.

v Jangan batuk atau bersin berhampiran makanan yang telah dimasak



APA YANG SHAKLEE BOLEH BANTU ANDA?


SET CIRIT BIRIT SHAKLEE


Peppermint Ginger Plus ~ Mengandungi pudina yang mampu untuk melegakan otot perut dan kesan penenang. Ia juga mengandungi halia untuk melegakan ketidakselesaan perut dan usus. Peppermint juga boleh membantu melegakan sakit perut, membuang angin, melegakan muntah-muntah. 

Performance Drink ~ ia bertindak seperti air garam, mengurangkan dehidrasi. Membantu mengekalkan cecair dalam tubuh agar tidak berlaku dehidrasi yang teruk. Performance Drink ini memberikan kesegeran dan membekalkan tenaga segera pada pesakit.

E-soy protein ~ memberikan tenaga yang hilang akibat kerap membuang air disamping mengisi perut yang kosong

Nutriferon ~ melawan bakteria yang menyebabkan cirit-birit

Vita c plus ~ antioksidan melawan radikal bebas

Alfalfa ~ detox kembali badan yang bertoksin dan mengandungi serat dan mengembalikan tekstur najis kepada keadaan normal.


APA KATA MEREKA?
TESTIMONI CIRIT-BIRIT

INI KATA MEREKA... APA KATA ANDA???

ingin mencuba? boleh buat pilihan untuk mendapatkannya di sini:



hubungi saya untuk mendapatkan khidmat konsultasi secara ekslusif dan percuma serta tips pengambilan vitamin yang betul.


AYUADYANI

sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA
_________________________________________________________________ Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

SUMBER: WIKIPEDIA & http://www.efarmasi.com.my/

NAK RAWAT GASTRIK? JAGA PEMAKANAN DAN AMALKAN INI!

NAK RAWAT GASTRIK? JAGA PEMAKANAN DAN AMALKAN INI! NAK RAWAT GASTRIK? JAGA PEMAKANAN DAN AMALKAN INI: Rawat gastrik bukanlah semudah makan...