Sunday 14 December 2014

PERANGAI PELIK SAYA: TERLALU OBSES PADA NOMBOR

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Perangai pelik..macam pelik jerk tajuk nikan..hehhehe..pelik bin ajaib..hari ni kita share tentang perangai pelik..saya rasa semua orang mempunyai habit atau perangai pelik kan..saya ade sorang kawan, masa belajar dulu, suka gigit kuku jari..bunyi macam tak pelik kan..tapi peliknya dia ni, dia sentiasa gigit kuku jari dia time baca buku kadang2 sampai berdarah kulit kat jari tu..tapi yang peliknya lagi, die berjaya jadi doktor gigi..hehehe...apa perangai pelik saya erk..sebelum saya cerita ape perangai pelik saya, cuba anda jawab sendiri, apa perangai pelik anda, dan cubalah share kat ruangan komen nanti..



Haaa..ni nak cerita, saya seorang yang sangat obses dan addict dengan nombor..tak tau lah kenapa..saya sangat sukakan nombor dan suka berimaginasi serta bermain dengan nombor..apa sahaja perkara yang saya jumpa, saya akan kaitkan dengan nombor. Setiap nombor yang saya jumpa, saya akan 'kerjakan'. biasanya nombot plat kereta lahkan..pastu mulut saya akn terkumat kamit mencongak hihihi..Macam mana tue?kihkihkih

hehehe: contoh:

nombor yang adqa ialah 5 4 6 3
memula saya akan tambah kesemua nombor tersebut: 5+4+6+3=18
 kemudian, 1+8=9
kemudian. dengan 9 tue saya akan gandakan ikut bilangan digit asal(dalam kes ni 4 digit)sampai saya jumpa nombor yang saya suka iaitu nombor yang apabila saya ulang langkah pertama tadi saya akan dapat jumlahnya 11=1+1+2 hehe
so, dari 9+4=13
13+4=17
17+3=20
20+3=23, seterusnya, 26, 29..ok..stop..29=2+9, iaitu =11=2 kan..ok..saya suka nombor ni hehe

kedua:
ok, lagi satu:perkataan yang saya akan tukar kepada nombor dan 'rrange' kedudukan abjad mengikut susunan abc hehe
contoh:
"K E B A H A G I A A N"
memula,saya akan susun balik perkataan tue mngikut susunan abjad, so, ia akan jadi : AAAABEGHIKN hheeee
Kemudian, saya akan kira segi yang ada pada setiap huruf.biasanya dikira 1 la, kecuali I saya akan kira 3(tak tahu kenapa)hehe
jadi, untuk kebahagiaan, saya akan dapat 13.then, saya akan ulang balik seperti contoh yang pertama
13=1+3, =4...
so, 4 tambah dgn bilangan huruf pada kebahagiaan(11). so, saya akan dapat 11+4=15
15+11=26
26+11=37
37+11=48
48+11=59
59+11=70...andaikata saya tak jumpa no yang saya suka, iaitu yang apabila di tambah menjadi 11, saya akan patah balik..contoh kes kat atas ni, saya akan guna 36+11=37
3+7=10=1
saya akan ulang lagi 1+11=12+11=23+11=34+11=45+11=56..tada...5+6=11=2 hehehe


pelik erk..kihkihkih... agaknya, sebab saya terlalu sukakan nomborlah saya berkongsi hidup dengan hali matematik..kuikuikui..yang bestnye, ahli matematik itu selalu puji, saya memang tangkas dalam bab2 mencongak..kehkehkeh..

apa pula perangai pelik korang erk..meh kongsi2!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#kongsi kebaikan
#sebar kebahagiaan

NAK JOIN KAMI JADI AHLI SHAKLEE DAN MILIKI BISNES HEBAT INI?KLIK DI SINI
NAK DAPATKAN SEBARANG PRODUK DENGAN HARGA AHLI?KLIK DI SINI.

BOLEH JUGA HUBUNGI KAMI UNTUK SEBARANG PERTANYAAN, DISKAUN HARGA DAN KHIDMAT RUNDINGAN EKSLUSIF SECARA PERCUMA.
P/S: JADUAL MAKAN DISEDIAKAN UNTUK PELANGGAN KAMI


"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?
BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..
MODAL SERENDAH RM75

PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA








pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU